კავკასიის ახალი კინოს სკოლის კანონი
1. ბელა ტარი - „სატანტანგო“, „წყევლა“, „ვერკსმაისტერის ჰარმონიები“, „ადამიანი ლონდონიდან“, „ტურინული ცხენი“
2. ცზია ჩჟან კე - „ნატურმორტი“, „პლატფორმა“, „სამყარო“
3. პედრუ კოშტა - „სამყარო ქვემოთ“, „ვანდას ოთახში“, „ძვლები“, „ახალგაზრდობა მარშით“, „ილუზიების გარეშე“.
3. ჟან-მარი შტრაუბი და დანიელ იუიე - „სიცილია!“, „ყველა რევოლუცია სათამაშო ძვლების გაგორებაა“, „შეურიგებელნი, ანუ ძალადობას მხოლოდ ძალადობით შეიძლება შეებრძოლო“, „კლასობრივი ურთიერთობები“, „მახორკა - მუფ“
4. ფრედ კელემენი - „ბედი“, “სუსხი”
5. აპიჩატპონგ ვერესეტაკუნი - „სინდრომები და ასი წელი“, „ტროპიკული ავადმყოფობა“, „მარად თქვენი“, „ბიძია ბუნმი, რომელსაც ახსოვდა წარსული ცხოვრებები“
5. ანხელა შანელეკი - „მარსელი“, „ჩემი მდორე ცხოვრება“, „შუადღის შემდეგ“, „ორლი“
6. ნაომი კავასე - ყველა ფილმი
7. მიხაელ ჰანეკე: „სიყვარული“, „კოდი უცნობია“, „ბენის ვიდეო“, „თეთრი ლენტა“, „მეშვიდე კონტინენტი“, „დამალული“
8. ჟან- პიერ და ლუკ დარდენები - „როზეტა“, „ვაჟიშვილი“, „ბავშვი“, „პირობა“, „ბიჭი ველოსიპედით“, „ლორნას დუმილი“
9. კარლოს რეიგადასი - „უტყვი სინათლე“, „იაპონია“, „სინათლე წყვდიადის შემდეგ“, „ბრძოლა ზეცაში“
10. კლერ დენი - „ლამაზი სამუშაო“, „შოკოლადი“, „თეთრი მასალა“, „უცხო სხეული“, „არ მეძინება“, „მიმიფურთხებია სიკვდილისათვის“, „რომის 35 ჭიქა“, „პარასკევი, საღამო“, „არც ერთი დღე უსიამოვნების გარეშე“
11. ბრუნო დიუმონი - „ადამიანურობა“, „იესოს ცხოვრება“, „ფლანდრია“, „კამილა კლოდელი. 1915“
12. ლუკრეცია მარტელი - „უთავო ქალი“
13. ლისანდრო ალონსო - „მკვდრები“, „თავისუფლება“, „ფანტაზმა“, „ლივერპული“
14. მატეო გარონე - „გომორა“
15. კრისტი პუიუ - „ბატონ ლაზარესკუს სიკვდილი“, „ავრორა“
16. კრისტიან მუნჯიუ - „4 თვე, 3 კვირა, 2 დღე“, „გორაკებს იქით“
17. კორნელიუ პორუმბოიუ: „12. 08 ბუქარესტიდან აღმოსავლეთით“, „პოლიციელი ზედსართავი სახელია“
18. ვონგ კარ ვაი - „სასიყვარულო განწყობა“
19. შანტალ აკერმანი - „ჟანა დილმანი, სანაპირო დიუ კომმერსი 23, ბრიუსელი 1080“
20. შარუნას ბარტასი - „დერეფანი“, „ჩვენ ცოტანი ვართ“, „სამი დღე“, „სახლი“, „თავისუფლება“
21. ნური ბილგე ჯეილანი - „ერთხელ ანატოლიაში“, „გაუცხოება“, „სამი მაიმუნი“, „წელიწადის დრონი“
22. სემიხ კაპლანოღლუ - „ანგელოზის დაცემა“, „კვერცხი“, „რძე“, „თაფლი“
23. ულრიხ ზაიდლი - „ძაღლური სიცხე“, „სამოთხე. სიყვარული“, „სამოთხე. რწმენა“
24. ქსავიე ბოვუა - „ღმერთებისა და ადამიანების შესახებ“
25. ფილიპ გრანრიიე - „პირქუში“, „ახალი ცხოვრება“, „ტბა“
26. ლარს ფონ ტრიერი - „გააპობ ტალღებს“, „მელანქოლია“, „დოგვილი“, „იდიოტები“, „წყვდიადში მოცეკვავე“
27. ეჟენ გრინი - „ყოველ ღამე“, „ცეცხლის სახელი“, „ცოცხალი სამყარო“, „ხელოვნების ხიდი“, „ნიშნები“, „შესაბამისობა“, „პორტუგალიელი მონაზონი“
28. ჟან-შარლ ფეტუსი - „დღეები, როდესაც მე არ ვარსებობ“, „ნოქტიურნები რომის მეფისთვის“
29. პატრის შერო - „ინტიმი“, „მისი ძმა“
30. ნანი მორეტი - „ვაჟიშვილის ოთახი“
31. მიქელანჯელო ფრამარტინო - „ოთხჯერ“
32. დანიელე ჩიპრი და ფრანკო მარესკო - ყველა ფილმი
33. ალბერტ სერა - „კრესპია“, „რაინდის ღირსება“, „ჩიტის სიმღერა“, „ქრისტეს სახელები“
34. მაიკ ლი - „ყველაფერი ან არაფერი“, „შიშვლები“
35. კენ ლოუჩი - „ლამაზი 16 წელი“, „ქვების გროვა“, „კესი“
36. გას ვან სენტი - „ჯერი“, „უკანასკნელი დღეები“, „პარანოიდ პარკი“, „სპილო“
37. ალან კლარკი - „სპილო“
38. სტივ მაკქუინი - „შიმშილი“, „სირცხვილი“
39. პიტერ მულანი - „მაგდალენელი დები“, „ობლები“
40. ლინ რემზი - „ვირთხების დამჭერი“
41. პედი კონსიდაინი - „ტირანოზავრი“
42. ანდრეა არნოლდი - „აქვარიუმი“, „წითელი გზა“, „ჭექა-ქუხილის უღელტეხილი“
43. ერიელ როტერი - „სხვა“
44. ჟოაო სეზარ მონტეირო: „ყვითელი სახლის მოგონებები“, „ღვთაებრივი კომედია“, „დეუშის ქორწინება“
45. ბენედეკ ფლიგაუფი - „ირმის ნახტომი“
46. ვინსენტ გალო - „ბაფალო 66“, „ყავისფერი ბოცვერი“
47. ჯესიკა ჰაუსნერი - „ლურდი“, „ოტელი“
48. მიგელ გომეში - „სახე, რომელსაც იმსახურებ“, „ჩვენი საყვარელი აგვისტოს თვე“, „ტაბუ“
49. აბელ ფერარა - „ცუდი ლეიტენანტი“
50. ათინა რახელ ცანგარი - „ატენბერგი“, „კაფსულა“
51. გიორგოს ლანტიმოსი - „ეშვი“, „კინეტა“
52. დარენ არონოფსკი - „რესტლერი“, „შავი გედი“
53. აკი კაურისმიაკი - „ჰავრი“, „ქალიშვილი ასანთის ფაბრიკიდან“, „ადამიანი წარსულის გარეშე“
54. ჯეიმს ბენინგი - ყველა ფილმი
55. ბენ ზაიტლინი - „ველური სამხრეთის ცხოველები“
56. ჰარმონი კორინი - „ჯულიანი - ბიჭი ვირი“, „გუმო“, „მისტერ მარტოობა“
57. ჯულია ლოკტევი - „დღე-ღამე-დღე-ღამე“, „ყველაზე მარტოხელა პლანეტა“
58. კელი რაიხარდტი - „ვენდი და ლუსი“, „მიკის შემოვლა“
59. ჯიმ ჯარმუში - ყველა ფილმი
60. აბას ქიაროსთამი - „ალუბლის გემო“, „ქარი წაგვიღებს“, „ზეთისხილის ბაღების გავლით“
61. ასგარ ფარჰადი - „ნადირისა და სემინის განქორწინება“, „ელის ისტორია“, „ფოიერვერკები“
62. მაიკლ როუ - „ნაკიანი წელი“
63. აგუსტი ვილა - „მოსკიტების ბადე“
64. მიხაელ გლავოგერი: „მეგაპოლისები“, „მუშის სიკვდილი“, „გასეირნება ღარიბთა უბნებში“, „ცოდვილის დიდება“
65. კრისტიან პოვედა - „გიჟური ცხოვრება“
66. მანუელ დე ოლივეირა - ყველა ფილმი
67. ლავ დიაზი - „ფილიპინური ოჯახის ევოლუცია“, „იერემია“, „სიკვდილი ხიბლის ქვეყანაში“, „მელანქოლია“, „ფარვანებს მახსოვრობა არ აქვთ“
68. რაიია მარტინი - ყველა ფილმი
69. ბრილიანტე მენდოზა - „ზაფხულის სიცხე“, „მასწავლებელი“, „ფანტაზია“, „შურდული“, „სერბისი“, „ხოცვა-ჟლეტა“, „ლოლა“, „ტყვე“
70. ვეიკო იუნპუუ - „გაზაფხულის მეჯლისი“, „წმინდა ტინუს ცდუნება“
71. დევიდ კრონენბერგი - „ძალადობის ისტორია“
72. ჰონ სან სუ - „კინოს ისტორია“, „ოკის ფილმი“, „ღამე და დღე“, „სტუმრები“, „ჰა ჰა ჰა“
73. ჰოუ სიაო სიანი - „სამი დრო“, „მილენიუმ მამბო“, „მწუხარების ქალაქი“, „თოჯინების წარმმართველი“, „შანხაის ფერი”, „კაფე ლუმიერი“
74. ცაი მინ- ლიანი: „არ მინდა მარტო ძილი“, „ოტელი „დრაკონი“, „თქვენთან რომელი საათია?“, „ნეონის ღმერთის ამბოხებუ-ლები“
75. ოლივიე ასაიასი - „სენტიმენტალური ბედი“, „დემონი-საყვარელი“
76. პიერ ლეონი - „იდიოტი“, „ოქტომბერი“
77. ლი ჩან დონი - „ოაზისი“, „იდუმალი ნათება“
78. ტოდ ჰეინსი - „სამოთხიდან შორს“
79. დევიდ ლინჩი - „შინაგანი იმპერია“, „მალჰოლანდ დრაივი“
80. ეჟი სკოლიმოვსკი - „ოთხი ღამე ანასთან“
81. მასაჰირო კობაიასი - „დევნა“, „სიყვარულის წინათგრძნობა“
82. ედვარდ იანგი - „ერთი და ორი“
83. კრისტიან პეტცოლდი - „შინაგანი უსაფრთხოება“, „ვოლფსბურგი“, „აჩრდილები“, „იერიხოვი“, „ბარბარა“
84. კრისტოფ ხოხჰოისლერი - „დამნაშავე ვარ“, „ქალაქი შენს ქვემოთ“
85. მარია შპეტი - „დღეებს შორის“
86. მარენ ადე - „ტყე ხეებისათვის“
87. თომას არსლანი: „შორიდან“, „არდადეგები“, „ჩრდილში“
88. იან ბონი - „პირიქით“
89. დომინიკ გრაფი - „მეგობრების მეგობრები“, „წითელი კაკადუ“
90. ვალეშკა გრიზებახი - „ჩემი ვარსკვლავი“, „მიზიდულობა“
91. პია მარე - „უზრდელები“
92. როი ანდერსონი - „სიმღერები მეორე სართულიდან“
93. ჰუბერტ საუპერი - „დარვინის კოშმარი“
94. სუზან ბირი - „გახსნილი გულები“, „ქორწილის შემდეგ“
95. ტოდ სოლონდზი - „ბედნიერება“
96. თომას ვინტენბერგი - „დღესასწაული“
97. ლორე შერფიგი - „იტალიური დამწყებთათვის“
98. სერხიო კაბალიერო - „სამყაროს კიდე“
99. ხოსე ლუის გერინი - „სილვის ქალაქში“, „ჩრდილების მატარებელი“
100. ლორან კანტე - „კედლებს შორის“
101. ერიკ ზონკა - „ანგელოზების წარმოსახვითი ცხოვრება“
102. ლეო კარაქსი - „ნაგავი“, „ბიჭი ხვდება გოგოს“, „პოლა იქსი“, „ახალი ხიდის საყვარლები“, „წმინდა ძრავები“
103. ჟაკ ოდიარი - „წინასწარმეტყველი“
104. სინიძი აოიამა - „ევრიკა“, „სევდიანი არდადეგები“, „უკაცრიელი მთვარე“
105. მოჰსენ მაჰმალბაფი - „კანდაგარი“, „უმანკოების წამი“
106. სედრიკ კანი - „რობერტო ზუკო“
107. ჰიროკაძუ კორე-ედა - „დისტანცია“
108. პოლ თომას ანდერსონი - „მომცელავი სიყვარული“
109. პიერ კულიბეფი - „გადასვლის დემონი“, „ბალკანური ბაროკო“
110. ჯეიმს გრეი - „იარდები“, „საყვარლები“, „ღამის მესაკუთრეები“.
ესთეტიკა, ფორმა, სტილი, კომპოზიცია
უილიამ ბატლერ იეიტსი – „ხილვა“ჰუგო ფრიდრიხი – „თანამედროვე ლირიკის სტრუქტურა. ბოდლერიდან მეოცე საუკუნის შუა წლებამდე“
ერიხ აუერბახი – „მიმეზისი“
ერიხ აუერბახი – „სინამდვილის ასახვა დასავლეთევროპულ ლიტერატურაში“
ელი ფორი – „ფორმების არსი“
ჰაროლდ ბლუმი „გავლენის შიში“, „არასწორად წაკითხვის რუკა“
ერიკ ბენტლი – „დრამის ცხოვრება“
შარლ ბოდლერი – „ხელოვნების შესახებ“
მიხაილ ბახტინი – „ფრანსუა რაბლე და შუა საუკუნეებისა და რენესანსის ეპოქის ხალხური კულტურა“
მიხაილ ბახტინი – „ლიტერატურისა და ესთეტიკის საკითხები“
ვლადიმირ პროპი – „ჯადოსნური ზღაპრის მორფოლოგია“, „ჯადოსნური ზღაპრის ისტორიული ფესვები“
ეჟენ იონესკო „ანტიდოტები“
სემუელ ბეკეტი – „ნამსხვრევები“
ევგენი გოლოვინი – „მიახლოება თოვლის დედოფალთან“
როლან ბარტი – „რჩეული ნაშრომები: სემიოტიკა, პოეტიკა“
როლან ბარტი – „მითოლოგიები“
როლან ბარტი – „მოდის სისტემა. სტატიები კულტურის სემიოტიკის შესახებ“
როლან ბარტი – „Camera Lucida“
როლან ბარტი – „ნიშნების იმპერია“
სიუზენ ზონტაგი – „ფიქრი, როგორც ვნება“
სიუზენ ზონტაგი – „ფოტოგრაფიის შესახებ“
ვალერი პოდოროგა – „მიმეზისი“, ავტო–ბიო–გრაფია“, „სხეულის ფენომენოლოგია“, „გამოხატვა და მნიშვნელობა“
ჟან პოლანი – „ტარბის ყვავილები ანუ ტერორი კაზმულ სიტყვიერებაში“
„დასავლეთევროპელი კლასიცისტების ლიტერატურული მანიფესტები“
„გერმანელი რომანტიკოსების ესთეტიკა“
„იტალიური ფუტურიზმის მანიფესტები და პროგრამები 1915–1933“
ცვეტან ტოდოროვი – „შესავალი ფანტასტიკურ ლიტერატურაში“
სეჯვიკ ივ კოსოფსკი – „საკუჭნაოს ეპისტემოლოგია“
ბორის უსპენსკი –„ხელოვნების სემიოტიკა“, „კომპოზიციის პოეტიკა“
ვ. ნ. ტოპოროვი – „მითი. რიტუალი. სიმბოლო. ხატი“
ვიქტორ შკლოვსკი – „მოთხრობები პროზის შესახებ“
ბორის რაუშენბახი – „სურათის გეომეტრია და მხედველობითი აღქმა“
ალმანახი „დადა“
ჰანა არენდტი –„დაფარული ტრადიცია“
თეოდორ ვ. ადორნო – „ესთეტიკური თეორია“
თეოდორ ვ. ადორნო –„ახალი მუსიკის ფილოსოფია“
ანრდე სკობელცინი – „ნარცისი ანუ მზერის სახელოსნო“
პოლ დე მანი – „სიბრმავე და თვალის ახელა. სტატიები თანამედროვე კრიტიკის რიტორიკის შესახებ“
პოლ დე მანი – „კითხვის ალეგორია. რუსოს, ნიცშეს, რილკესა და პრუსტის ხატოვანი ენა“
მიშელ ფუკო – „მანეს ფერწერა“
ჟილ დელეზი –„ფრენსის ბეკონი“
პოლ ვირილიო – „მხედველობის მანქანა“
ფილიპ ლაკუ–ლაბარტი – „Musica Ficta. ვაგნერის ფიგურები“
ჟაკ რანსიერი –„ესთეტიკური ქვეცნობიერი“
ჟაკ რანსიერი – „გრძნობითის გაზიარება“
მორის ბლანშო – „ლიტერატურის სივრცე“, „კაფკადან კაფკასკენ“
ელენა პეტროვსკაია – „ხატის თეორია“, „თვალის შესაქცევები“, „გაუმჟღავნებელი. ნარკვევები ფოტოგრაფიის ფილოსოფიის საკითხებზე“, „ანტიფოტოგრაფია“
ნინა სოსნა – „ფოტოგრაფია და ხატი: ვიზუალური, გაუმჭვირვალე, გამჭვირვალე“
ჟორჟ ბატაი – „ლიტერატურა და ბოროტება“
დრაგან კუიუნჟიჩი – „ენის ანთება“
ჟან ლაკანი – „ტელევიზია“
იულია კრისტევა – „საშინელების ძალები“
იულია კრისტევა –„რჩეული ნაშრომები: პოეტიკის ნგრევა“
პიერ ფრანკასტელი – „ფიგურა და ადგილი. ვიზუალური წესრიგი კვატროჩენტოს ეპოქაში“
ჟორჟ დიდი–იუბერმანი – „ის, რასაც ვხედავთ, ის, რაც ჩვენ გვიყურებს“
იუბერ დამიში – „ღრუბლის თეორია. ფერწერის ისტორიის მონახაზი“
მარშალ მაკ–ლიუენი – „მედიის გაგება“
ბორის გროისი – „კომენტარები ხელოვნებაზე“, „ეჭვმიტანილი. მედიის ფენომენოლოგია“, „უტოპია და გაცვლა“, „პოეტიკის პოლიტიკა“
გი დე ბორი – „სპექტაკლის საზოგადოება“
ვერნერ ჰოფმანი – „თანამედროვე ხელოვნების საფუძვლები“
ჟან–კლოდ მილნერი – „კონსტატაციები“
პასკალ კაზანოვა – „ლიტერატურის მსოფლიო რესპუბლიკა“
ანტუან კომპანიენი – „თეორიის დემონი“
ცვეტან ტოდოროვი – „სიმბოლოს თეორიები“
ჟერარ ჟენეტი – „ფიგურები“
ეკატერინა დიოგოტი – „ტერორისტული ნატურალიზმი“
სტრუქტურალიზმი „მომხრე“ და „წინააღმდეგი“
ერვინ პანოფსკი – „იდეა“, „სახვითი ხელოვნების აზრი და ინტერპრეტაცია“ „პერსპექტივა, როგორც „სიმბოლური ფორმა““
კენეტ კლარკი – „სიშიშვლე ხელოვნებაში“
ვასილი კანდინსკი – „სულიერის შესახებ ხელოვნებაში“
კაზიმირ მალევიჩი – „თხზულებათა კრებული 5 ტომად“
მიშელ ბიუტორი – „რომანი, როგორც კვლევა“
ვიქტორ კლემპერერი – „LTI. მესამე რაიხის ენა. ფილოლოგის უბის წიგნაკი“
უმბერტო ეკო – „სიმახინჯის ისტორია“, „ჯოისის პოეტიკა“, „ღია ნაწარმოები. ფორმა და განუსაზღვრელობა თანამედროვე პოეტიკაში“, „არარსებული სტრუქტურა. სემიოლოგიის შესავალი“, „ხელოვნება და სილამაზე შუა საუკუნეების ესთეტიკაში“
მაქს ფრიდლენდერი – „ხელოვნებისა და მცოდნეობის შესახებ“
ბაზა 1 – კლემენტ გრინბერგი – „ავანგარდული პოზიცია“, მოდერნი და პოსტმოდერნი“, „გემოვნება“, ხელოვნების ავტონომია“
ბაზა 2 - TEL QUEL
იოჰანეს იტენი – „ფორმის ხელოვნება“, „ფერის ხელოვნება“
მარსელ პრუსტი – „სენტ–ბიოვის წინააღმდეგ. სტატიები და ესეები“
რაინერ მარია რილკე – „წერილები ახალგაზრდა პოეტს“, „როდენი“, „ვორპსვედე“
თომას სტერნს ელიოტი – „რჩეული: რელიგია, კულტურა, ლიტერატურა“
თომას მანი – კრებული, მეცხრე ტომი – „საკუთარ თავსა და საკუთარ შემოქმედებაზე“
ჰერმან ჰესე – „წიგნის მაგია“
ჟან პოლი – „ესთეტიკის მოსამზადებელი სკოლა“
ფრიდრიხ შლეგელი – „ესთეტიკა, ფილოსოფია, კრიტიკა“, ტ. 1, ტ. 2
ა. ა. პოტებნია – „ესთეტიკა და პოეტიკა“
რიხარდ ვაგნერი – „რჩეული ნაშრომები“
ჯუზეპე მაცინი – „ესთეტიკა და კრიტიკა“
„ადრეული ფრანგული რომანტიზმის ესთეტიკა“
შეფსტბერი – „ესთეტიკური ცდები“
ჯაკომო ლეოპარდი – „ეთიკა და ესთეტიკა“
სემუელ ტეილორ კოლრიჯი – „რჩეული ნაშრომები“
ი .ვ. გოეთე, ფ. შილერი – „მიმოწერა“
ი. ვ. გოეთე – „სწავლება ფერის შესახებ“
კლოდ ლევი–სტროსი – “სტრუქტურული ანთროპოლოგია“
კლოდ ლევი–სტროსი – „ნიღბების გზა“
ე. მ. მალეტინსკი – „მითის პოეტიკა“
ვ. ტერნერი – „სიმბოლო და რიტუალი“
მ. გერჰარდტი – „თხრობის ხელოვნება“
კარლ კერენი – „დიონისე“
ჯეიმს ჯორჯ ფრეზერი – „ოქროს რტო“
ჯეიმს ჯორჯ ფრეზერი – „ფოლკლორი ძველ აღთქმაში“
ჟან დელიუმო, ჯეიმს ჯორჯ ფრეზერი – „თავზარის იდენტიფიკაცია“
ჯოზეფ კემპბელი – „გმირი ათასი სახით“
მარსელ მოსი – „საკრალურის სოციალური ფუნქციები“
ფილიპ არიესი – „ადამიანი სიკვდილის პირისპირ“
ვლადიმირ იანკელევიჩი – „სიკვდილი“
კარლო გინზბურგი – „ყველი და ჭიები“
ხოსე ორტეგა ი გასეტი – „ესთეტიკა. კულტურის ფილოსოფია“ („ხელოვნებაში თვალსაზრისის შესახებ“, „დრო, მანძილი და ფორმა პრუსტის შემოქმედებაში“, „ხელოვნების დეჰუმანიზაცია“, „ფიქრები რომანის შესახებ“, „ხელოვნება აწმყოსა და წარსულში“, „შესავალი ველასკესისთვის“, „გოია და ხალხური“ და ა. შ.)
ხოსე ორტეგა ი გასეტი – „ფიქრები „დონ კიხოტზე““
გ. გ. გადამერი – „მშვენიერის აქტუალობა“
ჟერარ კონიო – „ხელოვნება მასების წინააღმდეგ. მოდერნიზმის ესთეტიკა და იდეოლოგია“
ანტონენ არტო - "თეატრი და მისი ორეული"
ეჟი გროტოვსკი - "ღატაკი თეატრიდან მეგზურ ხელოვნებამდე"
ეჟი გროტოვსკი - "ღატაკი თეატრისაკენ"
ეჟი გროტოვსკი - "ირგვლივ"
პოლინა სტეპანოვა – "თეატრი კულისების გარეშე" (ეჟი გროტოვსკის თეატრალური ცდები)
პიტერ ბრუკი – "ცარიელი სივრცე"
პიტერ ბრუკი - "დროის ძაფები"
პიტერ ბრუკი - "მოძრავი წერტილი"
კონსტანტინე სტანისლავსკი - "მსახიობის მუშაობა საკუთარ თავზე"
კონსტანტინე სტანისლავსკი -"მსახიობის მუშაობა როლზე"
კონსტანტინე სტანისლავსკი - "სარეჟისორო ეგზემპლიარები"
ვ.ი. ნემიროვიჩ-დანჩენკო - "თეატრის დაბადება"
ვსევოლოდ მეიერხოლდი - "სტატიები, წერილები, საჯარო გამოსვლები, საუბრები"
ვსევოლოდ მეიერხოლდი - "ლექციები.1918-1919"
ვსევოლოდ მეიერხოლდი - "რეჟისურა საუკუნის პერსპექტივაში"
ვსევოლოდ მეიერხოლდი და სხვანი (დოკუმენტები და მასალები)
ნ.მ. ტარაბუკინი - "ვ.ე. მეოერხოლდის შესახებ"
მიხეილ ჩეხოვი - "მსახიობის ტექნიკის შესახებ", "მსახიობის ხელოვნების შესახებ", "მსახიობის გზა"
ჯორჯო სტრელერი - "თეატრი ადამიანებისათვის"
ნიკოლოზ ევრეინოვი - "ხელოვნების საიდუმლო ზამბარები"
პატრის პავი- "თეატრის ლექსიკონი"
ეუჟენიო ბარბა - "ქაღალდის კანოე"
ეუგენიო ბარბა – “The dilated body, followed by the gospel according to oxyrhincus”
ეუგენიო ბარბა – “Land of ashes and diamonds (My apprenticeship in Poland, followed by Letters from Jerzy Grotowski to Eugenio Barba”.
თომას რიჩარდს – “The edge-point of Performance”
პ. ბოგდანოვა - "ცვლილებათა ლოგიკა".
ანატოლო ვასილევი - "მოგზაურობა სათაეტრო სივრცეში"
ანატოლი ვასილევი და იგორ პოპოვი: "სცენოგარფია და თეატრი" ორ ნაწილად.
ანატოლი ეფროსი - "თხზულებები 4 წიგნად"
ბერტოლდ ბრეხტი - "თხზულებათა კრებული. თეატრი. 5 ტომად. ტომი მეხუთე. წიგნი 1, წიგნი 2".
მიხეილ თუმანიშვილი - "რეჟისორი თეატრიდან მიდის"
ჟორჟ პითოევი - "თეატრი"
გიორგი ტოვსტონოგოვი - "აზრები", "საუბრები კოლეგებთან".
იოზეფ სვობოდა - "თეატრალური სივრცის საიდუმლო"
ადოლფ აპია - "ცოცხალი ხელოვნება"
დეკლან დონელანი - "მსახიობი და სამიზნე"
ე.ლ. ფინკელშტეინი - "ჯაკ კოპო და ძველი სამტრედეს თეატრი"
ჟან ვილარი - "ქრონიკა რომანის ფორმით"
ტ.პროსკურნიკოვა - "ჟან ვილარის ავინიონი"
სარეჟისორო თეატრი - "საუბრები საუკუნეთა მიჯნაზე"
სარეჟისორო თეატრი - "საუბრები საუკუნის მიწურულს"
სარეჟისორო თეატრი - ა-დან ჰ-მდე. საუბრები საუკუნის დასაბამს"
პაოლო გრასი - `ჩემი თეატრი~.
ვიქტორ ბერიოზკინი - `რობერტ უილსონი, მხატვრის თეატრი~.
ე.ე. ბერტელსი - "სპარსული თეატრი"
ლუი ალტიუსერი - "პიკოლო, ბერტოლაცი და ბრეხტი (შენიშვნები მატერიალისტურ თეატრზე) წიგნში "მარქსისათვის"
თომას მანი - თხზულებათა კრებული, ტომი 9 (რუსულ ენაზე), - ცდა თეატრის შესახებ~, `სიტყვა თეატრის შესახებ (წარმოთქმული ჰაიდელბერგის ფესტივალის გახსნაზე).
შონ ო’კეისი - "თეატრალური ფარდის მიღმა", თეატრის თეორია, სემიოტიკა, ესთეტიკა, კვლევები, აქტუალური წარსული~.
მარინა დავიდოვა – "თეატრალური ეპოქის დასასრული"
მარკ ლიპოვეცკი, ბრიგიტ ბოიმერსი - "ძალადობის პერფორმანსები. ახალი დრამის ლიტერატურული და თეატრალური ექსპერიმენტები"
ანატოლო სმელიანსკი - "დროის შორისდებულები", "წარმავალი ნატურა"
ინა სოლოვიოვა - "სამხატვრო თეატრი. იდეის ცხოვრება და თაბგადასავალი"
დინა გოდერი - "მხატვრები, ვიზიონერები და ცირკის მსახიობები. ვიზუალური თეატრის ნარკვევები"
ელენა გალცოვა - "სიურეალიზმი თეატრში"
ვ.ი. სიულუნიასი - "ოქროს საუკუნის თეატრი"