GE EN

კავკასიის ახალი კინოს სკოლის კანონი

ახალი კინო
ლიტერატურა კინოზე
ხედვა
ლიტერატურა თეატრზე

1. ბელა ტარი - „სატანტანგო“,  „წყევლა“ „ვერკსმაისტერის ჰარმონიები“„ადამიანი ლონდონიდან“„ტურინული ცხენი“

2.  ცზია ჩჟან კე - „ნატურმორტი“„პლატფორმა“„სამყარო“

3. პედრუ კოშტა - „სამყარო ქვემოთ“„ვანდას ოთახში“„ძვლები“„ახალგაზრდობა მარშით“„ილუზიების გარეშე“.


3. ჟან-მარი შტრაუბი და დანიელ იუიე - „სიცილია!“„ყველა რევოლუცია  სათამაშო ძვლების გაგორებაა“„შეურიგებელნი, ანუ  ძალადობას  მხოლოდ ძალადობით  შეიძლება  შეებრძოლო“„კლასობრივი ურთიერთობები“„მახორკა - მუფ“

4. ფრედ კელემენი - „ბედი““სუსხი”

5. აპიჩატპონგ ვერესეტაკუნი -  „სინდრომები და ასი წელი“„ტროპიკული ავადმყოფობა“, „მარად თქვენი“„ბიძია ბუნმი, რომელსაც ახსოვდა წარსული ცხოვრებები“

5. ანხელა შანელეკი - „მარსელი“„ჩემი მდორე ცხოვრება“„შუადღის შემდეგ“„ორლი“

6. ნაომი კავასე - ყველა ფილმი

7. მიხაელ ჰანეკე: „სიყვარული“„კოდი უცნობია“,  „ბენის ვიდეო“„თეთრი ლენტა“„მეშვიდე კონტინენტი“„დამალული“

8. ჟან- პიერ და ლუკ დარდენები - „როზეტა“„ვაჟიშვილი“„ბავშვი“„პირობა“„ბიჭი ველოსიპედით“„ლორნას დუმილი“

9. კარლოს რეიგადასი - „უტყვი სინათლე“„იაპონია“„სინათლე წყვდიადის შემდეგ“„ბრძოლა ზეცაში“

10. კლერ დენი - „ლამაზი სამუშაო“„შოკოლადი“„თეთრი მასალა“„უცხო სხეული“„არ მეძინება“„მიმიფურთხებია სიკვდილისათვის“„რომის 35 ჭიქა“„პარასკევი, საღამო“„არც ერთი დღე უსიამოვნების გარეშე“

11. ბრუნო დიუმონი - „ადამიანურობა“„იესოს ცხოვრება“„ფლანდრია“„კამილა კლოდელი. 1915“

12. ლუკრეცია მარტელი - „უთავო ქალი“

13. ლისანდრო ალონსო - „მკვდრები“„თავისუფლება“,   „ფანტაზმა“„ლივერპული“

14. მატეო გარონე - „გომორა“

15. კრისტი პუიუ - „ბატონ ლაზარესკუს სიკვდილი“„ავრორა“

16. კრისტიან მუნჯიუ - „4 თვე, 3 კვირა, 2 დღე“„გორაკებს იქით“

17. კორნელიუ პორუმბოიუ:  „12. 08 ბუქარესტიდან აღმოსავლეთით“„პოლიციელი ზედსართავი სახელია“

18. ვონგ კარ ვაი - „სასიყვარულო განწყობა“

19. შანტალ აკერმანი - „ჟანა დილმანი, სანაპირო დიუ კომმერსი 23, ბრიუსელი 1080“

20. შარუნას ბარტასი - „დერეფანი“„ჩვენ ცოტანი ვართ“„სამი დღე“„სახლი“„თავისუფლება“

21. ნური ბილგე ჯეილანი - „ერთხელ ანატოლიაში“„გაუცხოება“„სამი მაიმუნი“„წელიწადის დრონი“

22. სემიხ კაპლანოღლუ - „ანგელოზის დაცემა“„კვერცხი“„რძე“„თაფლი“

23. ულრიხ ზაიდლი - „ძაღლური სიცხე“„სამოთხე. სიყვარული“„სამოთხე. რწმენა“

24. ქსავიე ბოვუა - „ღმერთებისა და ადამიანების შესახებ“

25. ფილიპ გრანრიიე - „პირქუში“„ახალი ცხოვრება“„ტბა“

26. ლარს ფონ ტრიერი - „გააპობ ტალღებს“„მელანქოლია“„დოგვილი“„იდიოტები“„წყვდიადში მოცეკვავე“

27. ეჟენ გრინი - „ყოველ ღამე“„ცეცხლის სახელი“„ცოცხალი სამყარო“„ხელოვნების ხიდი“„ნიშნები“„შესაბამისობა“„პორტუგალიელი მონაზონი“

28. ჟან-შარლ ფეტუსი - „დღეები, როდესაც მე არ ვარსებობ“„ნოქტიურნები რომის მეფისთვის“

29. პატრის შერო - „ინტიმი“„მისი ძმა“

30. ნანი მორეტი - „ვაჟიშვილის ოთახი“

31. მიქელანჯელო ფრამარტინო - „ოთხჯერ“

32. დანიელე ჩიპრი და ფრანკო მარესკო - ყველა ფილმი

33. ალბერტ სერა - „კრესპია“„რაინდის ღირსება“„ჩიტის სიმღერა“„ქრისტეს სახელები“

34. მაიკ ლი - „ყველაფერი ან არაფერი“„შიშვლები“

35. კენ ლოუჩი - „ლამაზი 16 წელი“„ქვების გროვა“„კესი“

36. გას ვან სენტი - „ჯერი“„უკანასკნელი დღეები“„პარანოიდ პარკი“„სპილო“

37. ალან კლარკი - „სპილო“

38. სტივ მაკქუინი - „შიმშილი“„სირცხვილი“

39. პიტერ მულანი - „მაგდალენელი დები“„ობლები“

40. ლინ რემზი - „ვირთხების დამჭერი“

41. პედი კონსიდაინი - „ტირანოზავრი“

42. ანდრეა არნოლდი - „აქვარიუმი“„წითელი გზა“„ჭექა-ქუხილის უღელტეხილი“

43. ერიელ როტერი - „სხვა“

44. ჟოაო სეზარ მონტეირო: „ყვითელი სახლის მოგონებები“„ღვთაებრივი კომედია“„დეუშის ქორწინება“

45. ბენედეკ ფლიგაუფი - „ირმის ნახტომი“

46. ვინსენტ გალო - „ბაფალო 66“ „ყავისფერი ბოცვერი“

47. ჯესიკა ჰაუსნერი - „ლურდი“„ოტელი“

48. მიგელ გომეში - „სახე, რომელსაც იმსახურებ“„ჩვენი საყვარელი აგვისტოს თვე“„ტაბუ“

49. აბელ ფერარა - „ცუდი ლეიტენანტი“

50. ათინა რახელ ცანგარი - „ატენბერგი“„კაფსულა“

51. გიორგოს ლანტიმოსი - „ეშვი“„კინეტა“

52. დარენ არონოფსკი - „რესტლერი“„შავი გედი“

53. აკი კაურისმიაკი - „ჰავრი“„ქალიშვილი ასანთის ფაბრიკიდან“„ადამიანი წარსულის გარეშე“

54. ჯეიმს ბენინგი - ყველა ფილმი

55. ბენ ზაიტლინი - „ველური სამხრეთის ცხოველები“

56. ჰარმონი კორინი - „ჯულიანი - ბიჭი ვირი“„გუმო“„მისტერ მარტოობა“

57. ჯულია ლოკტევი - „დღე-ღამე-დღე-ღამე“„ყველაზე მარტოხელა პლანეტა“

58. კელი რაიხარდტი - „ვენდი და ლუსი“„მიკის შემოვლა“

59. ჯიმ ჯარმუში - ყველა ფილმი

60. აბას ქიაროსთამი - „ალუბლის გემო“„ქარი წაგვიღებს“„ზეთისხილის ბაღების გავლით“

61. ასგარ ფარჰადი - „ნადირისა და სემინის განქორწინება“„ელის ისტორია“„ფოიერვერკები“

62. მაიკლ როუ - „ნაკიანი წელი“

63. აგუსტი ვილა - „მოსკიტების ბადე“

64. მიხაელ გლავოგერი: „მეგაპოლისები“„მუშის სიკვდილი“„გასეირნება ღარიბთა უბნებში“„ცოდვილის დიდება“

65. კრისტიან პოვედა - „გიჟური ცხოვრება“

66. მანუელ დე ოლივეირა - ყველა ფილმი

67. ლავ დიაზი - „ფილიპინური ოჯახის ევოლუცია“„იერემია“„სიკვდილი ხიბლის ქვეყანაში“„მელანქოლია“„ფარვანებს მახსოვრობა არ აქვთ“

68. რაიია მარტინი - ყველა ფილმი

69. ბრილიანტე მენდოზა - „ზაფხულის სიცხე“„მასწავლებელი“„ფანტაზია“„შურდული“„სერბისი“„ხოცვა-ჟლეტა“„ლოლა“„ტყვე“

70. ვეიკო იუნპუუ - „გაზაფხულის მეჯლისი“„წმინდა ტინუს ცდუნება“

71. დევიდ კრონენბერგი - „ძალადობის ისტორია“

72. ჰონ სან სუ - „კინოს ისტორია“,  „ოკის ფილმი“, „ღამე და დღე“„სტუმრები“„ჰა ჰა ჰა“

73. ჰოუ სიაო სიანი - „სამი დრო“, „მილენიუმ მამბო“„მწუხარების ქალაქი“„თოჯინების წარმმართველი“„შანხაის ფერი”„კაფე ლუმიერი“

74. ცაი მინ- ლიანი: „არ მინდა მარტო ძილი“„ოტელი „დრაკონი“„თქვენთან რომელი საათია?“„ნეონის ღმერთის ამბოხებუ-ლები“

75. ოლივიე ასაიასი - „სენტიმენტალური ბედი“„დემონი-საყვარელი“

76. პიერ ლეონი - „იდიოტი“„ოქტომბერი“

77. ლი ჩან დონი - „ოაზისი“„იდუმალი ნათება“

78. ტოდ ჰეინსი - „სამოთხიდან შორს“

79. დევიდ ლინჩი - „შინაგანი იმპერია“„მალჰოლანდ დრაივი“

80. ეჟი სკოლიმოვსკი - „ოთხი ღამე ანასთან“

81. მასაჰირო კობაიასი - „დევნა“„სიყვარულის წინათგრძნობა“

82. ედვარდ იანგი - „ერთი და ორი“

83. კრისტიან პეტცოლდი - „შინაგანი უსაფრთხოება“„ვოლფსბურგი“„აჩრდილები“„იერიხოვი“„ბარბარა“

84. კრისტოფ ხოხჰოისლერი - „დამნაშავე ვარ“„ქალაქი შენს ქვემოთ“

85. მარია შპეტი - „დღეებს შორის“

86. მარენ ადე - „ტყე ხეებისათვის“

87. თომას არსლანი: „შორიდან“„არდადეგები“„ჩრდილში“

88. იან ბონი - „პირიქით“

89. დომინიკ გრაფი - „მეგობრების მეგობრები“„წითელი კაკადუ“

90. ვალეშკა გრიზებახი - „ჩემი ვარსკვლავი“„მიზიდულობა“

 

91. პია მარე - „უზრდელები“

92. როი ანდერსონი - „სიმღერები მეორე სართულიდან“

93. ჰუბერტ საუპერი - „დარვინის კოშმარი“

94. სუზან ბირი - „გახსნილი გულები“„ქორწილის შემდეგ“

95. ტოდ სოლონდზი - „ბედნიერება“

96. თომას ვინტენბერგი - „დღესასწაული“

97. ლორე შერფიგი - „იტალიური დამწყებთათვის“

98. სერხიო კაბალიერო - „სამყაროს კიდე“

99. ხოსე ლუის გერინი - „სილვის ქალაქში“„ჩრდილების მატარებელი“

100. ლორან კანტე - „კედლებს შორის“

 

101. ერიკ ზონკა - „ანგელოზების წარმოსახვითი ცხოვრება“

102. ლეო კარაქსი - „ნაგავი“„ბიჭი ხვდება გოგოს“„პოლა იქსი“„ახალი ხიდის საყვარლები“„წმინდა ძრავები“

103. ჟაკ ოდიარი - „წინასწარმეტყველი“

104. სინიძი აოიამა - „ევრიკა“„სევდიანი არდადეგები“„უკაცრიელი მთვარე“

105. მოჰსენ მაჰმალბაფი - „კანდაგარი“„უმანკოების წამი“

106. სედრიკ კანი - „რობერტო ზუკო“

107. ჰიროკაძუ კორე-ედა - „დისტანცია“

108. პოლ თომას ანდერსონი - „მომცელავი სიყვარული“

109. პიერ კულიბეფი - „გადასვლის დემონი“„ბალკანური ბაროკო“

110. ჯეიმს გრეი - „იარდები“,   „საყვარლები“„ღამის მესაკუთრეები“.

                                                                

ლოტე აისნერი – „დემონური ეკრანი“  
ბელა ბალაში  – „კინოხელოვნება“, „კინო. ახალი ხელოვნების ჩამოყალიბება და არსი“
რობერ ბრესონი –  „კინემატოგრაფი რობერ ბრესონის მიხედვით“
პოლ შრედერი – „ტრანსცენდენტური სტილი კინოში: ოძუ, ბრესონი და დრეიერი“
ჟან–ლუკ გოდარი – „ვნება შავსა და თეთრს შორის“
ვისკონტი ვისკონტის შესახებ
უელსი უელსის შესახებ
ანტონიონი ანტონიონის შესახებ
 ფელინი ფელინის შესახებ
ბუნუელი ბუნუელის შესახებ
ბერგმანი ბერგმანის შესახებ
ინგმარ ბერგმანი – „წარმოდგენები“
ინგმარ ბერგმანი – „ლატერნა მაგიკა“
ვიმ ვენდერსი – „გამოსახულების ლოგიკა“
ანდრეი ტარკოვსკი – „დასაწყისი...და გზები“
იური ნორშტეინი – „თოვლი ბალახზე“
სერგეი ფარაჯანოვი „აღსარება“
კრისტიან მეტცი „წარმოსახვითი აღმნიშვნელი“
სათიაჯით რეი – „ჩვენი ფილმები, მათი ფილმები“
ალექსანდრ კლიუგე „გრძნობათა ქრონიკა“
„კინო და ყველაფერი დანარჩენი“
ბერნარდო ბერტოლუჩი „ჩემი მშვენიერი ცდუნება“
მიხეილ იამპოლსკი – „ენა–სხეული–შემთხვევა: “ კინემატოგრაფი და საზრისის ძიება“
მიხეილ იამპოლსკი – „მურატოვა“
მიხეილ იამპოლსკი – „საკუროვი“
ოლეგ არონსონი – „ კომუნიკაციური გამოსახულება, კინო. ლიტერატურა. ფილოსოფია“
კინო და პოლიტიკა (დელო სტრობოვი)
გაიცანით ორსონ უელსი (ორსონ უელსი, პიტერ ბოგდანოვიჩი)
გაიცანით ვერნერ ჰერცოგი
ჟაკ ლურსელი – „ფილმების საავტორო ენციკლოპედია“
სერგეი ეიზენშტეინი – „მეთოდი“
ძიგა ვერტოვი – „მემკვიდრეობიდან“
ლევ კულეშოვი – „სტატიები, მასალები“
ჟორჟ სადული – „კინოს საყოველთაო ისტორია“
„ფილმის აგებულება“ (რ. იაკობსონი „კინოს დასასრული?“, ჟ. მიტრი – „ფილმის ვიზუალურისტრუქტურები და სემიოლოგია“,
პ.პ. პაზოლინი „პოეტური კინო“,
ვ. სალტინი „კინემატოგრაფიული ენის მოჩვენებითი ირაციონალიზმის შესახებ“,
უ. ეკო „ კინემატოგრაფიული კოდის დანაწევრების შესახებ“,
კ. მეტცი „დეტონაციის პრობლემები მხატვრულ ფილმში“,
რ. უორტი „კინოს სემიოტიკის დამუშავება“,
რ. ბარტი „მესამე არსი“, ლ.რ. ნოგერასი „პროზაული კინო“ და სხვ.)
რუდოლფ არნჰეიმი – „ხელოვნების ფსიქოლოგიის ახალი ნარკვევები“
„კინოს პოეტიკა“: „კინოს პოეტიკის გადაკითხვისას“
„კინოს სიმართლე და „კინოსიმართლე“
ეჟი ტეპლიცი „კინოხელოვნების ისტორია“
ნაუმ კლეიმანი „ფინალის ფორმულა“
არა აბდულაევა „პოდსტოკი: არასადადგმო/სადადგმო“, „კირა მურატოვა: კინოს ხელოვნება“
„გერმანი: ინტერვიუ. ესსე. სცენარი (ანტონ დოლინის წიგნი)“
იური ცივიანი „კაპრალისტიკის მისადგომებთან???“
,„მოძრაობა და ჟესტი ლიტერატურაში, ხელოვნებასა და კინოში“
ოქსანა ბულგაკოვა „ჟესტების ფაბრიკა“
ჟაკ ომონი, ალენ ბერგალა, მიშელ მარი, მარკ ვერნე „ფილმის ესთეტიკა“
ტონინო გუერა „ცხოვრების შვიდი რვეული“
ანტონ ჰააკმანი „სარკის მეორე მხარე. კინო და შეთხზული“
სერგეი დაბრატვორსკი  – „კინო შეგრძნებით დონეზე“

 

ესთეტიკა, ფორმა, სტილი, კომპოზიცია

უილიამ ბატლერ იეიტსი – „ხილვა“
ჰუგო ფრიდრიხი – „თანამედროვე ლირიკის სტრუქტურა. ბოდლერიდან მეოცე საუკუნის შუა წლებამდე“
ვალტერ ბენიამინი – „დროის ნიღბები“, „სწავლება მსგავსის შესახებ“, „ილუმინაციები“ („ხელოვნების ნაწარმოები მისი ტექნიკური რეპროდუცირებადობის ეპოქაში“)
ერიხ აუერბახი – „მიმეზისი“
ერიხ აუერბახი – „სინამდვილის ასახვა დასავლეთევროპულ ლიტერატურაში“
ელი ფორი – „ფორმების არსი“
ჰაროლდ ბლუმი „გავლენის შიში“, „არასწორად წაკითხვის რუკა“
ერიკ ბენტლი – „დრამის ცხოვრება“
შარლ ბოდლერი – „ხელოვნების შესახებ“
მიხაილ ბახტინი – „ფრანსუა რაბლე და შუა საუკუნეებისა და რენესანსის ეპოქის ხალხური კულტურა“
მიხაილ ბახტინი – „ლიტერატურისა და ესთეტიკის საკითხები“
ვლადიმირ პროპი – „ჯადოსნური ზღაპრის მორფოლოგია“, „ჯადოსნური ზღაპრის ისტორიული ფესვები“
ეჟენ იონესკო „ანტიდოტები“
სემუელ ბეკეტი – „ნამსხვრევები“
ევგენი გოლოვინი – „მიახლოება თოვლის დედოფალთან“
ლევ ვიგოტსკი „ხელოვნების ფსიქოლოგია“
ევგენი ზამიატინი – „მხატვრული პროზის ტექნიკა“
ლეონიდ ლიპავსკი – „თავზარის კვლევა“
როლან ბარტი – „რჩეული ნაშრომები: სემიოტიკა, პოეტიკა“
როლან ბარტი – „მითოლოგიები“
როლან ბარტი – „მოდის სისტემა. სტატიები კულტურის სემიოტიკის შესახებ“
როლან ბარტი – „Camera Lucida“
როლან ბარტი – „ნიშნების იმპერია“
სიუზენ ზონტაგი – „ფიქრი, როგორც ვნება“
სიუზენ ზონტაგი – „ფოტოგრაფიის შესახებ“
ვალერი პოდოროგა – „მიმეზისი“, ავტო–ბიო–გრაფია“, „სხეულის ფენომენოლოგია“, „გამოხატვა და მნიშვნელობა“
ჟან პოლანი – „ტარბის ყვავილები ანუ ტერორი კაზმულ სიტყვიერებაში“
„დასავლეთევროპელი კლასიცისტების ლიტერატურული მანიფესტები“
„გერმანელი რომანტიკოსების ესთეტიკა“
„იტალიური ფუტურიზმის მანიფესტები და პროგრამები 1915–1933“
ცვეტან ტოდოროვი – „შესავალი ფანტასტიკურ ლიტერატურაში“
სეჯვიკ ივ კოსოფსკი – „საკუჭნაოს ეპისტემოლოგია“
ბორის უსპენსკი –„ხელოვნების სემიოტიკა“, „კომპოზიციის პოეტიკა“
ვ. ნ. ტოპოროვი – „მითი. რიტუალი. სიმბოლო. ხატი“
ვიქტორ შკლოვსკი – „მოთხრობები პროზის შესახებ“
ბორის რაუშენბახი – „სურათის გეომეტრია და მხედველობითი აღქმა“
ალმანახი „დადა“
ჰანა არენდტი –„დაფარული ტრადიცია“
თეოდორ ვ. ადორნო – „ესთეტიკური თეორია“
თეოდორ ვ. ადორნო –„ახალი მუსიკის ფილოსოფია“
ანრდე სკობელცინი – „ნარცისი ანუ მზერის სახელოსნო“
პოლ დე მანი – „სიბრმავე და თვალის ახელა. სტატიები თანამედროვე კრიტიკის რიტორიკის შესახებ“
პოლ დე მანი – „კითხვის ალეგორია. რუსოს, ნიცშეს, რილკესა და პრუსტის ხატოვანი ენა“
მიშელ ფუკო – „მანეს ფერწერა“
ჟილ დელეზი –„ფრენსის ბეკონი“
პოლ ვირილიო – „მხედველობის მანქანა“
ფილიპ ლაკუ–ლაბარტი – „Musica Ficta. ვაგნერის ფიგურები“
ჟაკ რანსიერი –„ესთეტიკური ქვეცნობიერი“
ჟაკ რანსიერი – „გრძნობითის გაზიარება“
მორის ბლანშო – „ლიტერატურის სივრცე“, „კაფკადან კაფკასკენ“
ელენა პეტროვსკაია – „ხატის თეორია“, „თვალის შესაქცევები“, „გაუმჟღავნებელი. ნარკვევები ფოტოგრაფიის ფილოსოფიის საკითხებზე“, „ანტიფოტოგრაფია“
ნინა სოსნა – „ფოტოგრაფია და ხატი: ვიზუალური, გაუმჭვირვალე, გამჭვირვალე“
ჟორჟ ბატაი – „ლიტერატურა და ბოროტება“
დრაგან კუიუნჟიჩი – „ენის ანთება“
ჟან ლაკანი – „ტელევიზია“
იულია კრისტევა – „საშინელების ძალები“
იულია კრისტევა –„რჩეული ნაშრომები: პოეტიკის ნგრევა“
პიერ ფრანკასტელი – „ფიგურა და ადგილი. ვიზუალური წესრიგი კვატროჩენტოს ეპოქაში“
ჟორჟ დიდი–იუბერმანი – „ის, რასაც ვხედავთ, ის, რაც ჩვენ გვიყურებს“
იუბერ დამიში – „ღრუბლის თეორია. ფერწერის ისტორიის მონახაზი“
მარშალ მაკ–ლიუენი – „მედიის გაგება“
ბორის გროისი – „კომენტარები ხელოვნებაზე“, „ეჭვმიტანილი. მედიის ფენომენოლოგია“, „უტოპია და გაცვლა“, „პოეტიკის პოლიტიკა“
გი დე ბორი – „სპექტაკლის საზოგადოება“
ვერნერ ჰოფმანი – „თანამედროვე ხელოვნების საფუძვლები“
ჟან–კლოდ მილნერი – „კონსტატაციები“
პასკალ კაზანოვა – „ლიტერატურის მსოფლიო რესპუბლიკა“
ანტუან კომპანიენი – „თეორიის დემონი“
ცვეტან ტოდოროვი – „სიმბოლოს თეორიები“
ჟერარ ჟენეტი – „ფიგურები“
ეკატერინა დიოგოტი – „ტერორისტული ნატურალიზმი“
სტრუქტურალიზმი „მომხრე“ და „წინააღმდეგი“
ერვინ პანოფსკი – „იდეა“, „სახვითი ხელოვნების აზრი და ინტერპრეტაცია“ „პერსპექტივა, როგორც „სიმბოლური ფორმა““
კენეტ კლარკი – „სიშიშვლე ხელოვნებაში“
ვასილი კანდინსკი – „სულიერის შესახებ ხელოვნებაში“
კაზიმირ მალევიჩი – „თხზულებათა კრებული 5 ტომად“
მიშელ ბიუტორი – „რომანი, როგორც კვლევა“
ვიქტორ კლემპერერი – „LTI. მესამე რაიხის ენა. ფილოლოგის უბის წიგნაკი“
უმბერტო ეკო – „სიმახინჯის ისტორია“, „ჯოისის პოეტიკა“, „ღია ნაწარმოები. ფორმა და განუსაზღვრელობა თანამედროვე პოეტიკაში“, „არარსებული სტრუქტურა. სემიოლოგიის შესავალი“, „ხელოვნება და სილამაზე შუა საუკუნეების ესთეტიკაში“
მაქს ფრიდლენდერი – „ხელოვნებისა და მცოდნეობის შესახებ“
ბაზა 1 – კლემენტ გრინბერგი – „ავანგარდული პოზიცია“, მოდერნი და პოსტმოდერნი“, „გემოვნება“, ხელოვნების ავტონომია“
ბაზა 2 - TEL QUEL
იოჰანეს იტენი – „ფორმის ხელოვნება“, „ფერის ხელოვნება“
მარსელ პრუსტი – „სენტ–ბიოვის წინააღმდეგ. სტატიები და ესეები“
რაინერ მარია რილკე – „წერილები ახალგაზრდა პოეტს“, „როდენი“, „ვორპსვედე“
თომას სტერნს ელიოტი – „რჩეული: რელიგია, კულტურა, ლიტერატურა“
თომას მანი – კრებული, მეცხრე ტომი – „საკუთარ თავსა და საკუთარ შემოქმედებაზე“
ჰერმან ჰესე – „წიგნის მაგია“
ჟან პოლი – „ესთეტიკის მოსამზადებელი სკოლა“
ფრიდრიხ შლეგელი – „ესთეტიკა, ფილოსოფია, კრიტიკა“, ტ. 1, ტ. 2
ა. ა. პოტებნია – „ესთეტიკა და პოეტიკა“
რიხარდ ვაგნერი – „რჩეული ნაშრომები“
ჯუზეპე მაცინი – „ესთეტიკა და კრიტიკა“
„ადრეული ფრანგული რომანტიზმის ესთეტიკა“
შეფსტბერი – „ესთეტიკური ცდები“
ჯაკომო ლეოპარდი – „ეთიკა და ესთეტიკა“
სემუელ ტეილორ კოლრიჯი – „რჩეული ნაშრომები“
ი .ვ. გოეთე, ფ. შილერი – „მიმოწერა“
ი. ვ. გოეთე – „სწავლება ფერის შესახებ“
კლოდ ლევი–სტროსი – “სტრუქტურული ანთროპოლოგია“
კლოდ ლევი–სტროსი – „ნიღბების გზა“
ე. მ. მალეტინსკი – „მითის პოეტიკა“
ვ. ტერნერი – „სიმბოლო და რიტუალი“
მ. გერჰარდტი – „თხრობის ხელოვნება“
კარლ კერენი – „დიონისე“
ჯეიმს ჯორჯ ფრეზერი – „ოქროს რტო“
ჯეიმს ჯორჯ ფრეზერი – „ფოლკლორი ძველ აღთქმაში“
ჟან დელიუმო, ჯეიმს ჯორჯ ფრეზერი – „თავზარის იდენტიფიკაცია“
ჯოზეფ კემპბელი – „გმირი ათასი სახით“
მარსელ მოსი – „საკრალურის სოციალური ფუნქციები“
ფილიპ არიესი – „ადამიანი სიკვდილის პირისპირ“
ვლადიმირ იანკელევიჩი – „სიკვდილი“
კარლო გინზბურგი – „ყველი და ჭიები“
ხოსე ორტეგა ი გასეტი – „ესთეტიკა. კულტურის ფილოსოფია“ („ხელოვნებაში თვალსაზრისის შესახებ“, „დრო, მანძილი და ფორმა პრუსტის შემოქმედებაში“, „ხელოვნების დეჰუმანიზაცია“, „ფიქრები რომანის შესახებ“, „ხელოვნება აწმყოსა და წარსულში“, „შესავალი ველასკესისთვის“, „გოია და ხალხური“ და ა. შ.)
ხოსე ორტეგა ი გასეტი – „ფიქრები „დონ კიხოტზე““
გ. გ. გადამერი – „მშვენიერის აქტუალობა“
ჟერარ კონიო – „ხელოვნება მასების წინააღმდეგ. მოდერნიზმის ესთეტიკა და იდეოლოგია“

 

ანტონენ არტო - "თეატრი და მისი ორეული"
ეჟი გროტოვსკი - "ღატაკი თეატრიდან მეგზურ ხელოვნებამდე"
ეჟი გროტოვსკი - "ღატაკი თეატრისაკენ"
ეჟი გროტოვსკი - "ირგვლივ"
პოლინა სტეპანოვა – "თეატრი კულისების გარეშე" (ეჟი გროტოვსკის თეატრალური ცდები)
პიტერ ბრუკი – "ცარიელი სივრცე"
პიტერ ბრუკი - "დროის ძაფები"
პიტერ ბრუკი -  "მოძრავი წერტილი"
კონსტანტინე სტანისლავსკი - "მსახიობის მუშაობა საკუთარ თავზე"
კონსტანტინე სტანისლავსკი -"მსახიობის მუშაობა როლზე"
კონსტანტინე სტანისლავსკი - "სარეჟისორო ეგზემპლიარები"
ვ.ი. ნემიროვიჩ-დანჩენკო - "თეატრის დაბადება"
ვსევოლოდ მეიერხოლდი - "სტატიები, წერილები, საჯარო გამოსვლები, საუბრები"
ვსევოლოდ მეიერხოლდი - "ლექციები.1918-1919"
ვსევოლოდ მეიერხოლდი - "რეჟისურა საუკუნის პერსპექტივაში"
ვსევოლოდ მეიერხოლდი და სხვანი (დოკუმენტები და მასალები)
ნ.მ. ტარაბუკინი - "ვ.ე. მეოერხოლდის შესახებ"
მიხეილ ჩეხოვი - "მსახიობის ტექნიკის შესახებ", "მსახიობის ხელოვნების შესახებ", "მსახიობის გზა"
ჯორჯო სტრელერი - "თეატრი ადამიანებისათვის"
ნიკოლოზ ევრეინოვი - "ხელოვნების საიდუმლო ზამბარები"
პატრის პავი- "თეატრის ლექსიკონი"
ეუჟენიო ბარბა - "ქაღალდის კანოე"
ეუგენიო ბარბა – “The dilated body, followed by the gospel according to oxyrhincus”
ეუგენიო ბარბა – “Land of ashes and diamonds (My apprenticeship in Poland, followed by Letters from Jerzy Grotowski to Eugenio Barba”.
თომას რიჩარდს – “The edge-point of Performance”
პ. ბოგდანოვა - "ცვლილებათა ლოგიკა".
ანატოლო ვასილევი - "მოგზაურობა სათაეტრო სივრცეში"
ანატოლი ვასილევი და იგორ პოპოვი: "სცენოგარფია და თეატრი" ორ ნაწილად.
ანატოლი ეფროსი - "თხზულებები 4 წიგნად"
ბერტოლდ ბრეხტი - "თხზულებათა კრებული. თეატრი. 5 ტომად. ტომი მეხუთე. წიგნი 1, წიგნი 2".
მიხეილ თუმანიშვილი - "რეჟისორი თეატრიდან მიდის"
ჟორჟ პითოევი - "თეატრი"
გიორგი ტოვსტონოგოვი - "აზრები", "საუბრები კოლეგებთან".
იოზეფ სვობოდა - "თეატრალური სივრცის საიდუმლო"
ადოლფ აპია - "ცოცხალი ხელოვნება"
დეკლან დონელანი - "მსახიობი და სამიზნე"
ე.ლ. ფინკელშტეინი - "ჯაკ კოპო და ძველი სამტრედეს თეატრი"
ჟან ვილარი - "ქრონიკა რომანის ფორმით"
ტ.პროსკურნიკოვა - "ჟან ვილარის ავინიონი"
სარეჟისორო თეატრი - "საუბრები საუკუნეთა მიჯნაზე"
სარეჟისორო თეატრი - "საუბრები საუკუნის მიწურულს"
სარეჟისორო თეატრი -  ა-დან ჰ-მდე. საუბრები საუკუნის დასაბამს"
პაოლო გრასი - `ჩემი თეატრი~.
ვიქტორ ბერიოზკინი - `რობერტ უილსონი, მხატვრის თეატრი~.
ე.ე. ბერტელსი - "სპარსული თეატრი"
ლუი ალტიუსერი - "პიკოლო, ბერტოლაცი და ბრეხტი (შენიშვნები მატერიალისტურ თეატრზე) წიგნში "მარქსისათვის"
თომას მანი - თხზულებათა კრებული, ტომი 9 (რუსულ ენაზე), - ცდა თეატრის შესახებ~, `სიტყვა თეატრის შესახებ (წარმოთქმული ჰაიდელბერგის ფესტივალის გახსნაზე).
შონ ო’კეისი - "თეატრალური ფარდის მიღმა", თეატრის თეორია, სემიოტიკა, ესთეტიკა, კვლევები, აქტუალური წარსული~.
მარინა დავიდოვა – "თეატრალური ეპოქის დასასრული"
მარკ ლიპოვეცკი, ბრიგიტ ბოიმერსი - "ძალადობის პერფორმანსები. ახალი დრამის ლიტერატურული და თეატრალური ექსპერიმენტები"
ანატოლო სმელიანსკი - "დროის შორისდებულები", "წარმავალი ნატურა"
ინა სოლოვიოვა - "სამხატვრო თეატრი. იდეის ცხოვრება და თაბგადასავალი"
დინა გოდერი - "მხატვრები, ვიზიონერები და ცირკის მსახიობები. ვიზუალური თეატრის ნარკვევები"
ელენა გალცოვა - "სიურეალიზმი თეატრში"
ვ.ი. სიულუნიასი - "ოქროს საუკუნის თეატრი"

ჩვენი პარტნიორები